Contactați-ne:
Limba:

Servicii de planificare SITECH

20.06.2017
TSC3

Serviciul Frezare 3D de la SITECH France: un serviciu-cheie pentru proiectele dumneavoastră de frezare

Proiectul de frezare 3D: Aeroportul Metz Nancy

În cadrul realizării șantierului de frezare la Aeroportul Metz-Nancy, FRANCE RABOTAGE, companie cu renume în acest tip de lucrări de mai mult de 30 de ani, a apelat la serviciile SITECH France pentru un set complet de prestații: ghidare utilaje, topografie și acompaniere tehnică.

Atât prin dimensiunile sale, cât și prin termenele scurte impuse pentru realizare, acest șantier era de o amploare excepțională. Mizele: frezarea unei piste cu lungime de 3 km și lățime de 60 m, pe toată lungimea pistei, o bandă centrală cu lățime de 45 m cu pantă de 1,5%, înconjurată de două benzi cu lățime de 7,5 și cu pantă de 2,5% fiecare. Suprafața totală de frezat era de 180 000m². Totul trebuia realizat într-un termen limită de 5 zile.

Parcul de utilaje

FRANCE RABOTAGE a mobilizat 4 freze de asfalt: trei WIRTGEN W210, dotate cu o freză de 2 metri lățime, și o WIRTGEN W250 dotată cu o freză de 3,80 metri lățime, model unic de această mărime în Franța. Fiecare W210 era echipată cu un sistem de ghidare TRIMBLE PCS900 3D: dotate cu o prismă și automatizare hidraulică a frezei, acestea primesc corecții milimetrice de la mai multe stații totale SPS930 plasate în jurul pistei.

Pe lângă sistemele de ghidare, pentru acest proiect SITECH France i-a propus lui FRANCE RABOTAGE un pachet global de servicii și un veritabil parteneriat; pe lângă sistemele de ghidare 3D TRIMBLE de pe frezele de asfalt, Stațiile Totale și soluții topografice de care beneficiau topografii de pe șantier, (prisme și carnete de teren), SITECH a detașat cu normă întreagă doi ingineri de aplicație, experți în frezare, care aveau rolul de a coordona buna funcționare a tuturor echipamentelor TRIMBLE de pe șantier.

Ghidare 3D Frezare:

După cum subliniază și FRANCK FOURNOLS, Directorul FRANCE RABOTAGE, pe acest șantier, dotarea utilajelor cu sisteme de ghidare 3D era o miză-cheie: ”Din cauza termenelor scurte de recepție a șantierului, am optat pentru instalarea sistemelor 3D pe utilaje pentru a asigura precizia lucrărilor”. Adaugă: ”cu metoda de frezare tradițională, ne-ar fi

fost imposibil să garantăm reușita proiectului cu pantă de 1,5% pe toată lungimea pistei, cu atât mai mult cu cât nu cunoșteam bine situația existentă ». În ceea ce privește despre partea tehnică și precizia sistemului, ne spune următoarele: ”pe ansamblul proiectului am frezat între 2 și 6 cm de bitum, cu atât mai ușor cu cât mașinile erau cuplate și sistemul automat regla singur”.

Pe acest subiect, DANIEL ZECH, operatorul uneia dintre mașinile de frezat ne explică ”cu automatizare hidraulică, este de acum încolo suficient să pornești sistemul pentru ca apoi totul să fie direct la înălțimea corectă. Mașina se calează singură, ceea ce permite câștigarea de timp prețios și o activitate mult mai liniștită. Se avansează linear, fără marșarier și fără reluări, pentru că suntem mereu la cota corectă”.

Mai mult, utilizarea unui set complet de soluții TRIMBLE (sisteme de ghidare, aparate topografice, programe de șantier) garanta tuturor actorilor să lucreze în permanență pe același proiect – care se afla atât în carcasele utilajelor cât și pe carnetele de teren – permițând astfel un timp de reacție mai bun și o comunicare optimă între echipe.

Serviciu SITECH France

Prevăzut de tehnicienii de la SITECH France, modul de operare care a fost utilizat pe acest șantier a constat în alinierea stațiilor totale la fiecare 300 de metri pe aceeași parte a pistei și poziționarea mașinilor decalat pentru a le face să avanseze linear. Astfel, se deplasau fără să existe riscul de a obtura fasciculele stațiilor totale respective. Fiecare W210 ghidată freza benzi de 300 de metri pe zi, adică o avansare globală de 900 de metri pe zi. Utilajele ghidate realizau benzi de 2 metri lățime cu benzi de 3,70 metri între ele pe care opera apoi utilajul W250.

Această metodă de lucru a putut fi implementată grație stabilității pe distanțe lungi a performanțelor stațiilor totale TRIMBLE SPS930, care garantează o precizie optimă (milimetrică) pe o rază de 150 de metri în jurul stației. Pentru FRANCK FOURNOLS ”acest lucru permite și să câștigi enorm de mult timp la frezare deoarece mișcăm mai rar stațiile, făcând în același timp economii deoarece lucrăm cu mai puține stații, chiar și pe un proiect linear de mari dimensiuni ca acesta”

Performanța soluțiilor TRIMBLE se măsoară imediat după trecerea mașinilor de frezat; VINCENT LHEUREUX, topograf la compania SERVICAD, responsabil cu validarea tehnică pe acest proiect, o subliniază și el: ”cu sistemul se atinge o toleranță între 0 și 5mm, adică un rezultat mult mai precis decât dacă nu s-ar folosi ghidarea. Se economisește astfel timp prețios: faza de frezare este ușurată deoarece odată ce mașinile de finisat ajung, operatorii știu exact ce grosime de bitum trebuie să aplice” (6 cm uniform pe toată pista, în acest caz). Pentru unii operatori de pe șantier, utilizarea soluțiilor TRIMBLE era o premieră. RAPHAËL LAUBU, șef de șantier la FRANCE RABOTAGE, ne spune că operatorii au înțeles foarte repede necesitatea și cum funcționează sistemul de ghidare PCS900 3D, care a fost foarte repede ”adoptat de toată lumea” pentru că era foarte simplu de utilizat și rezultatele erau concludente.

În ceea ce privește activitatea tehnicienilor de la SITECH France pe acest proiect, VINCENT LHEUREUX indică spune: ”expertiza SITECH France este determinantă în dirijarea acestor tipuri de proiecte; experiența inginerilor de aplicație mobilizați pe șantier, care știau exact cum să poziționeze stațiile totale și gestionau viteza optimă de avansare a mașinilor este o garanție a performanței”.

Pe această pistă a Aeroportului Metz-Nancy, expertiza FRANCE RABOTAGE, asociată cu serviciile celor de la SITECH France și fiabilitatea soluțiilor TRIMBLE au permis reușita șantierului la termen. Referitor la acest subiect, FRANCK FOURNOLS concluzionează ”utilizarea sistemelor de ghidare 3D a permis uniformizarea pistei, respectarea cerințelor”.